آیا می دانید چیزی به نام کسب و کار وجود ندارد و فقط تجربه خوب مشتری وجود دارد؟
آیا می دانید چیزی به نام کسب و کار وجود ندارد و فقط تجربه خوب مشتری وجود دارد؟
اردیبهشت 6, 1399
نوآوری در برند خودتان را فراموش نکنید
نوآوری در برند خودتان را فراموش نکنید
اردیبهشت 6, 1399

چگونه برای کسب و کار خود منابع مالی پیدا کنیم؟

هر صاحب کسب و کاری اولین نیاز مبرمش تامین منابع مالی است.کارآفرینی یک بازی سرمایه گذاری است که افراد ثروتمند این بازی را راحت تر میبینند و به راحتی در پروژه های کسب و کاری خود سرمایه گذاری میکنند .اما کارآفرینان دیگر هم می توانند با بهره گیری از روش های جذب سرمایه رویاهای خود را محقق کنند .مصاحبه با کارآفرینان مختلف و جمع بندی روش های آنها در بخش تامین مالی نشان میدهد که اغلب این افراد از ۵ راه مختلف به صورت منفرد و یا ترکیبی برای به دست آوردن سرمایه لازم برای کسب و کار خود بهره برده اند .در ادامه این راهها معرفی شده اند .

۱- ملاقات با افراد مختلف

یکی از بالقوه ترین و بهترین سرمایه گذاران می تواند فامیل های شما و یا دوستان نزدیکتان باشند . اما این مورد با توجه به ساخت های فرهنگی هر جامعه ممکن است همیشه مورد مناسبی نباشد .به گفته یکی از کارآفرینان شما باید قورباغه های زیادی را قبل از رسیدن به فرد مناسب برای سرمایه گذاری در کسب و کارتان ،ببوسید.کارآفرینان موفق توصیه میکنند که در هر روز حداقل یک نفر جدید را ملاقات کنید و این کار را در حداقل ۶ روز در هفته حتما باید انجام دهید یعنی هر هفته حداقل ۶ نفر به دایره افرادی که میشناسید اضافه شود . بسیاری از این افراد خصوصیات مناسب برای سرمایه گذاری در کار شما را ندارند اما در بعضی موارد موقعیت های خوبی ایجاد می شود و یا اینکه این افراد می توانند شما را به مورد مناسب متصل کنند . شبکه های اجتماعی و فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی موقعیت بسیار خوبی برای افزایش دایره افراد شماست و باید بتوانید با معرفی خود و ایده هایتان آنها را جذب کنید .

۲- پولهایتان را در جایی که آرزو هایتان قرار دارند سرمایه گذاری کنید

ممکن است این کار پس انداز های شما را در خطر قرار دهد اما این تنها راهی است که کارآفرینان می توانند برای تحقق رویاهای خود از آن بهره ببرند .وقتی کسب و کارتان را شروع میکنید ممکن است مشتریان شما هنوز با محصول و خدمات شما آشنا نباشند و حاضر نشوند هزینه آنها را بپردازند در این مواقع شما باید بتواند و جرات داشته باشید از پس انداز های خود استفاده کنید و کارتان را پیش ببرید .در حقیقت یکی از راههای جلب مشارکت سرمایه گذاران این است که فعالیت ها و ظاهر شرکت شما نشان دهد که نیازی به سرمایه گذاری آنها ندارید .این موضوع آنها را تحریک میکند تا برای کسب منافع خودشان پیشنهاد همکاری بدهند .

۳- پیش فروش

سرمایه گذاران تا زمانی که شما تنها ایده و یا نمونه اولیه دارید حاضر نمی شوند در کسب و کار شما سرمایه گذاری کنند .یکی از بهترین روش ها برای جلب مشارکت سرمایه گذاران گرفتن یک سفارش پیش فروش است . شما می تواندی با سرمایه به دست آمده از این روش مراحل آزمون و خطای محصول و رسیدن به بازار پایدار را طی کنید .پیش فروش می تواند هم محصول شما را توسعه بدهد و هم تیم خوبی را برای شما فراهم کند .شما می توانید زمان های ابتدایی خود را روی توسعه محصولی مبتنی بر نیاز مشتری صرف کنید و در مرحله بعد به یک محصول عام برسید .

۴- پیشنهاد خاص بدهید

سعی کنید روش ها و مدل های جدید و تلفیقی برای ارائه محصول و خدمت خود استفاده کنید تا بتوایند توجه مشتریان اولیه را به خود جلب کنید و با پرداخت های متنوع آنها سرمایه لازم را به دست اورید . مثلا پرداخت های اعتباری و یا مدل های پرداخت مشتری پسند مثل پرداخت های ماهانه به جای حق عضویت های طولانی مدت و یا فروش خدمات نرم افزار به جای فروش بسته نرم افزاری گران قیمت .

۵- نقاط کلیدی را بفروشید نه محصول نهایی را

کاری که اغلب کارآفرینان میکنند این است که در زمان مذاکره با سرمایه گذاران محصول نهایی و آنچه به عنوان چشم انداز مد نظر دارند را عرضه میکنند و برای آن تقاضای سرمایه میکنند . اما کارآفرینان موفق نقاط حساس و موعد ها را به فروش میرسانند و برای آنها سرمایه جذب میکنند .باید سعی کنید که نقاطی قابل محاسبه را پیش بینی کنید که سرمایه گذار بداند در هر مرحله باید چقدر سرمایه بگذارد و در قبال آن چه چیزی دریافت خواهد کرد . شما باید بدانید که در هر مرحله میزان پولی که دریافت میکنید کمتر از میزان مورد نیاز شماست بنابر این باید برنامه مشخصی داشته باشید که با دست یابی به هر مرحله مقداری درآمد کسب کنید و آن را در کسب و کار سرمایه گذاری کنید تا به مرحله بعدی برای جذب سرمایه برسید .