راهنمای انتخاب انواع قرنیز برای دکوراسیون داخلی

دیوارپوش لوکس پلی استایرن پارس فریم
دیوارپوش لوکس پلی استایرن پارس فریم
دی 29, 1399
قرنیز دیوار
قرنیز دیوار : ارتقاء زیبایی و محافظت ازدیوار ها
دی 10, 1402

راهنمای انتخاب انواع قرنیز برای دکوراسیون داخلی

قرنیز به نواری گفته میشود که در پایین دیوار و در امتداد ان نصب میشود. معمولا نسبت به دیوار برجسته بوده و مهم ترین وظیفه ی ان محافظت از نازک کاری دیوار در برابر صدماتی از قبیل نفوذ مستقیم رطوبی از کف به دیوار است و معمولا از جنس سنگ, چوب ,پلاستیک و یا بتن است.

راهنمای انتخاب انواع قرنیز برای دکوراسیون داخلی

انواع قرنیز چیست؟

ممکن است برای شما هم این سوال پیش بیاید که کاربرد چیست و برای چه از ان استفاده میکنند ؟ایا فقط برای زیبایی قرنیز را در امتداد دیوار در فضای منزل و … استفاده میکنیم؟ نمیتوان این را کتمان کرد که قرنیز شاید در ظاهر مسئله ی کوچکی باشد ولی تا حد زیادی در زیبایی منزل شما تاثیر دارد-از طرفی هم اگر کف محیط لمینت یا موارد مشابه شود فضای کمی ما بین کف و دیوار ایجاد میشود که این فضا محل مناسبی برای جمع شدن گردو غبار وکثیفی میشود که این فضا را میتوان به راحتی با قرنیز پوشاند و فضا را کاور کرد.

حتی در صورتی که کف خانه موکت یا سنگ هم شود باز هم با استفاده از قرنیز میبینیم که به چ اندازه به جلوه ی کف و دیوار افزوده شده است.

ابعاد قرنیز

قرنیز ها در شاخه های ۲۸۰ سانتی متری به صورت معمول و در بعضی از برند ها ۲۴۰ سانتی متر هستند.

ارتفاع قرنیز ها بین ۷-۱۰ سانتی متر و در مواردی تا ۱۵ سانتی متر هم میرسند .

دلایل ازدیاد طرح و رنگ ها

در زمان حال مبادلات قرنیز و کاغذ دیواری به تجارتی پر درامد در عرصه ی طراحی داخلی و دکوراسیون تبدیل شده است و به همین دلیل شاهد ورود طرح ها و رنگ های متنوعی در بازار میباشید.

 

توصیه هایی جهت خرید مناسب

یکی از دغدغه های افراد هنگام خرید قرنیز این است که باید به چه نکاتی برای انتخاب قرنیز مناسب توجه کنند.

1- مراجعه به فروشگاه های مناسب و معتبر

2- استفاده از متخصصین حاذق در زمینه ی قرنیز و گرفتن اطلاعات در مورد متریال های مختلف و قابلیت ها, مزایا و معایب هر کدام از انها

3- مشاوره گرفتن از متخصصین در زمینه طراحی داخلی برای انتخاب بهترین طرح و رنگ قرنیز که متناسب با طراحی و رنگبندی مکان مورد نظر.

4- یکی دیگه از مواردی که هنگام خرید باید به ان توجه کرد استفاده از نوع مقاوم در برابر اب و رطوبت بوده .استفاده از نوع pvc و پلی استایرن میتواند پیشنهاد مناسبس برای این مورد باشد.

طبقه بندی قرنیز ها برحسب جنس

قرنیز های( m.d.f)

قرنیز m.d.f یکی از انواع قدیمی قرنیز است که جهت پوشش دیوار و ممانعت از بروز اسیب به دیوار استفاده میشود. ارتفاع این قرنیز ها ۹٫۷-۱۰-۱۲ سانتی متر در بازار ایران است قطر این قرنیز ها نیز ۸میلی متر برای کف های سنگ و سرامیک و ۱۶ میلی متر برای کف های پارکت و لمینت بوده است.

قرنیز( pvc)

Pvc را میتوان در همه ی فضاها از جمله فضاهایی که کف انها سنگ و سرامیک یا لمینت و پارکت بوده کار کرد .این نوع قرنیز دارای مزایا و قابلیت های زیادی است که از جمله انها نصب اسان راحتی در نصب و مقاوت بالا در برابر اب و رطوبت و …. میباشد.

قرنیز سنگی

قرنیز سنگی را به طور معمول در فضایی استفاده میکنند که در کف ان سنگ کار شده باشد و بهتر است قرنیز ان هم از همان جنس و ر نگ سنگ کار شده در کف استفاده شود.
*نکته: قرنیز سنگی تا حد امکان باید هم باد(همسطح) با دیوار به صورتی که برامدگی نسبت به دیوار نداشته باشد کار شود.زیرا بیرون زدگی ان موجب گرد گرفتگی و گاها باعث مشکل در نصب کمد دیواری و سایر وسایل میشود.

قرنیز چوبی

این نوع قرنیز فقط در مکان هایی مورد استفاده قرار میگیرد که کف سطح مورد نظر پارکت و یا لمینت کار شده باشد. قرنیز چوبی در ابعاد ۹٫۷ – ۱۰ سانتی متر میباشد

حساسیت بالای قرنیز های چوبی در مقابل اب همواره یکی از دغدغه های در مورد قرنیز های چوبی است قرنیز های چوبی به مرور در اثر شستشو پوسیده شده و گاها باعث تجمع موریانه در محل های پوسیدگی میشود

ویژگی های قرنیز خوب

همانطور که میدانید علاوه بر زیبایی باید قرنیز بتواند مانع بروز اسیب و صدمه احتمالی به دیوار ها شود به همین دلیل طراحان از گذشته سعی در انتخاب بهترین و مناسبترین متریال برای هر سازه و طراحی هستند .

یک قرنیز خوب باید:

۱-مقاوم و عایق در مقابل گرما , برودت و صدا باشد

۲-نصب و اجرای ان باید اسان و در کمترین زمان انجام شود

۳-در مقابل ضربه باید مقاوم باشد

۴-زیبا و چشم نواز باشد

۵- مقاوم در برابر اب و رطوبت

جهت نمایش تمامی محصولات قرنیز پارس فریم اینجا کلیک کنید

شماره تماس فروش: 35721095 031 (5 خط)